مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران برای تملک اراضی در محدوده پروژه‌های عمرانی در سال گذشته 220 میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تهران، گفت: امسال میزان اعتبارات املاک با احتساب اعتبار تخصیصی برای خرید املاک در متمم بودجه سال 86 نسبت به سال گذشته از نظر مقدار و کمیت افزایش پیدا نکرده زیرا ما در سال گذشته 160 میلیارد تومان اعتبار مصوب بودجه‌ای داشتیم و 62 میلیارد تومان هم در متمم بودجه در بحث تملک دیده شد که مجموعاً 220 میلیارد تومان اعتبارات تملک در سال 86 بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران ، وی افزود: اعتبارات تملک غیرنقدی در سال گذشته بر اساس تعریف بودجه محدودیتی نداشت. به طوری که در سال 86 در مناطق 22 گانه، 325 میلیارد تومان با اشخاص حقیقی و 230 میلیارد تومان با نهادها و نیروهای مسلح تملک غیرنقدی صورت پذیرفت. و به صورت نقد هم 171 میلیارد تومان توافق داشتیم که 75 میلیارد تومان آن به آرای محاکم قضائی و کسانی که املاکشان از سنوات قبل در اختیار شهرداری بود مربوط می‌شود.

به گفته توکلی در مجموع در سال گذشته 920 میلیارد تومان تملک داشتیم که 220 میلیارد تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت تسهیلات تراکم و معوض در اختیارمان قرار گرفت.

وی، ادامه داد: در سال جاری اعتبار نقدی ما 288 میلیارد تومان و غیرنقدی نیز 398 میلیارد تومان است. بودجه امسال شهرداری تفاوتی با سال قبل دارد و آن این است که نقدی و غیرنقدی‌اش به صورت مصوب است.

توکلی، خاطرنشان کرد: اداره کل املاک و مستغلات برای ایفای تعهدات املاکی شهرداری تهران در سال جاری نیازمند به بیش از 1500 میلیارد تومان است که درصدد هستیم تا در قالب متمم بودجه و با اتخاذ تمهیداتی نسبت به تامین آن اقدام کنیم.

کد خبر 68390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز